Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση (ΑΙ)
Κόστος Παρακολούθησης
Προσφορά 180 ευρώ για άμεση εγγραφή.
Μόνο 30 ευρώ για εγγραφή και εξόφληση σε δόσεις
e.education@brightacademy.gr τηλ: 210-2251189, 210-2250342
Έναρξη Προγράμματος
Ημερομηνία έναρξης του προγράμματος είναι η 06/11/2024
Μονάδες ECTS: 19
Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών με τις θεμελιώδεις έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να δημιουργήσουν καινοτόμες και προσαρμοσμένες μαθησιακές εμπειρίες για τους μαθητές τους, συμβαδίζοντας με το εξελισσόμενο εκπαιδευτικό τοπίο
Δομή του Προγράμματος
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να εξετάσει τις θεμελιώδεις αρχές της τεχνητής νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης, με στόχο οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν τις βασικές αρχές, τις μεθόδους και τις εφαρμογές αυτών των τεχνολογιών.
Θ.Ε.1 Διάρκεια σε ώρες – Αξία σε ECTS: 20 ώρες- 1 ECTS
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να οριστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη και αναδείξει τα κύρια στάδια ανάπτυξής της, σημαντικές ανακαλύψεις και επιτεύγματα, καθώς και τους βασικούς πρωτοπόρους και ερευνητές του πεδίου. Θα αναλύσει πώς η ΤΝ έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου και πώς εφαρμόζεται σήμερα σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης.
Θ.Ε.2 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS: 30 ώρες- 1,4 ECTS
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να εξοπλίσει τους εκπαιδευόμενους με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να ενσωματώσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στη διδασκαλία τους. Θα εξηγηθεί πώς η ΤΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης, όπως μέσω εκπαιδευτικών λογισμικών, προσαρμοστικών συστημάτων μάθησης και διαγνωστικών εργαλείων.
Θ.Ε.3 Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS:20 ώρες- 1 ECTS
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι, οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τις βάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης και να εμβαθύνουν στη λειτουργία του ChatGPT. Θα εξηγηθεί τι είναι το ChatGPT, πώς λειτουργεί και ποιες τεχνολογίες το υποστηρίζουν, παρέχοντας μια γενική κατανόηση του πλαισίου και των δυνατοτήτων του.
Θ.Ε.4 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να δείξει πώς το ChatGPT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, η υποστήριξη της μάθησης των μαθητών/τριών, η εξατομικευμένη διδασκαλία και η αξιολόγηση. Θα δοθούν πρακτικές οδηγίες και παραδείγματα για τη χρήση του ChatGPT, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης συνομιλιών, της διαμόρφωσης ερωτήσεων και της δημιουργίας διαδραστικών μαθησιακών εμπειριών.
Θ.Ε.5 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Στην έκτη διδακτική ενότητα, θα εξετάσουμε τη θεωρία και τη διαδικασία δημιουργίας διδακτικών σεναρίων που ενσωματώνουν το ChatGPT, με στόχο να καταστήσουμε τη μαθησιακή διαδικασία πιο δυναμική και ελκυστική.
Θ.Ε.6 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εξεταστεί διεξοδικά μέσω συγκριτικών μεθόδων η αποτελεσματικότητα των πιο γνωστών και διαδεδομένων chatbot και η επίδοσή τους στην δημιουργικότητα, την διόρθωση και έλεγχο γεγονότων, την επεξεργασία εικόνας και προσεγγίσεις σχετικά με:
- Ηθική συλλογιστική
- Δημιουργία περιγραφών προϊόντων
- Καταιγισμό ιδεών
- Κατανόηση της φυσικής γλώσσας
- Περίληψη κειμένου
- Προσωπικές συμβουλές
- Ανάλυση κειμένου
- Παροχή πραγματικών πληροφοριών
- Δημιουργική γραφή
- Συγγραφή ποιημάτων
- Αινίγματα και συλλογισμοί
- Σύνταξη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- Δημιουργία τύπων υπολογιστικών φύλλων
Θ.Ε.7 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Ο στόχος αυτής της ενότητας είναι να εξερευνήσει μερικά από τα καλύτερα AI chatbots και τι μπορούν να κάνουν για να ενισχύσουν την ατομική την εκπαιδευτική και την επιχειρηματική παραγωγικότητα. Θα εξετασθεί το κάθε ένα AI chatbots εάν:
Ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες σας; Τα εξειδικευμένα chatbots μπορούν να κάνουν πολλά από αυτά τα πράγματα, αλλά συνήθως επικεντρώνονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο εργασίας (όπως η συγγραφή ή η αντικατάσταση των παραδοσιακών μηχανών αναζήτησης).
Είναι εύκολο για εσάς να το χρησιμοποιήσετε; – Υπάρχουν πολλές επιλογές για να διαλέξετε, και πολλές από αυτές έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τις άλλες.
Ταιριάζει στον προϋπολογισμό σας; – Όσον αφορά το διαδικτυακό λογισμικό, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ακριβή τεχνολογία. Θα προταθούν λύσεις από πολλά δωρεάν AI chatbots. Τα πιο δημοφιλή που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι τα ChatGPT, Chatsonic και Gemini. Αυτό θα σας εισαγάγει σε αυτόν τον νέο κόσμο, ενώ θα καταλάβετε πώς να τα χρησιμοποιήσετε καλύτερα για την εργασία και τα χόμπι σας.
Θ.Ε.8 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εφοδιάσει τους εκπαιδευόμενους με τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να αξιοποιούν πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διαχείριση και οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρέχει μια επισκόπηση των διαφόρων πλατφορμών ΤΝ, όπως το Magic School AI, και εξηγεί πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. (δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, ανάλυση της προόδου των μαθητών και εξατομικευμένη μάθηση)
Θ.Ε.9 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εξοπλίσει τους εκπαιδευόμενους με γνώσεις και δεξιότητες για να δημιουργούν και να επεξεργάζονται πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης. θα εισαγάγει τους συμμετέχοντες τις βασικές αρχές της παραγωγής και επεξεργασίας πολυμεσικού υλικού και θα προσφέρει πρακτική εκπαίδευση στη χρήση εργαλείων ΤΝ για τη δημιουργία και επεξεργασία εικόνων, βίντεο και παρουσιάσεων, περιλαμβάνοντας βήμα-βήμα οδηγίες και παραδείγματα.
Θ.Ε.10 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Αυτή η ενότητα εξερευνά πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των ακαδημαϊκών εργασιών και να αυξήσει την παραγωγικότητα και τις επιδόσεις των μαθητών και φοιτητών. Θα εξετάσουμε τις κορυφαίες γεννήτριες κουίζ και εξετάσεων AI για να αξιολογήσετε τις γνώσεις των μαθητών σας με ευκολία. Θα παρουσιαστούν οι σημαντικότερες online εφαρμογές κουίζ για καθηγητές που καλύπτουν κάθε ανάγκη, συμπεριλαμβανομένων δωρεάν και επί πληρωμή γεννητριών.
Θ.Ε.11 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Αυτή η ενότητα εξετάζει το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει τις ακαδημαϊκές εργασίες και να βελτιώσει την παραγωγικότητα και την απόδοση των μαθητών/φοιτητών. Θα ασχοληθούμε μεταξύ άλλων με το Λογισμικό Turnitin, το Advanced AI Detector and Humanizer, το Deepfake Detection , το Λογισμικό emaze και το Λογισμικό Kipper.Επίσης θα εξετασθούν ορισμένες θεμελιώδεις τεχνικές πτυχές της ΤΝ και θα εμβαθύνουμε στο γιατί το ChatGPT αλλάζει τα δεδομένα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος μέσα από εικασίες θα εξετάσουμε τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και πώς θα επηρεάσει η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας την εκπαίδευση.
Θ.Ε.12 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:30 ώρες- 1,4 ECTS
Αυτή η ενότητα εξετάζει μελετά την χρήση της ΤΝ με τρόπο που προάγει την ηθική, την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση, ενισχύοντας παράλληλα τη μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. Στοχεύει να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να αξιολογούν κριτικά τις εφαρμογές της ΤΝ και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη χρήση της στην τάξη.
Θ.Ε.13 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:20 ώρες- 1 ECTS
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εφοδιάσει τους επαγγελματίες της ΤΝ, τους επαγγελματίες της πληροφορικής, τους επιστήμονες δεδομένων, τους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους φοιτητές με τις γνώσεις και τα εργαλεία που απαιτούνται για την ανάπτυξη, την ανάπτυξη και τη διαχείριση συστημάτων ΤΝ και ML με ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Θ.Ε.14 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:20 ώρες- 1 ECTS
Εξετάζουμε πώς λειτουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη και συζητάμε τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση των εφαρμογών της. Αναδεικνύουμε τους κινδύνους που σχετίζονται με την εφαρμογή της, όπως τα πνευματικά δικαιώματα, η ανίχνευση ψευδών ειδήσεων, η προστασία και η ασφάλεια των δεδομένων, η παιδική παραβατικότητα, τα deep fake βίντεο και άλλα.
Θ.Ε.15 Διάρκεια σε ώρες- Αξία σε ECTS:20 ώρες- 1 ECTS
Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγράμματος
Γουάλλες Εμμανουήλ,Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπεπικοινωνιών
Κάντε Εγγραφή στο Μάθημα
Α) Σε απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδίκευση σε θέματα που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Β) Σε εκπαιδευτικούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές ή Υποψήφιους Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές/ Υποψήφιους Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης,
Γ) Σε απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σεθέματα που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Δ)Σε οποιονδήποτε έχει συναφή στο αντικείμενο εργασιακή εμπειρία και ενδιαφέροντα και θέλει να διευρύνει τις γνώσεις του στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ε) Σε όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους στον παραπάνω τομέα.
400 ώρες, 40 εβδομάδες, 9 μήνες
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα προσφέρει σε όσους/όσες το παρακολουθήσουν τα εξής μόρια:
1. Σε όλους τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης 2 μόρια (Νόμος 4589/2019, άρθρο 57: Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης)
- Σε εκπαιδευτικούς ΤΕ και ΔΕ 10 μόρια
- Για διορισμό μελών ΕΒΠ 2 μόρια (Νόμος 4589/2019, άρθρο 60)
- Σε όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό 0,5 μόρια (Νόμος 4547/2018, άρθρο 24)
- 2 μόρια στο σύστημα διορισμών-προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ-αναπληρωτές, αδιόριστοι υποψήφιοι)
- Σύμφωνα με τον Ν. 4823/2021, άρθρο 33, έως δύο (2) μονάδες για τις παρακάτω κατηγορίες στελεχών της Εκπαίδευσης: α) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, β) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, δ) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, ε) Διευθυντές Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), ζ) Διευθυντές Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων, η) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών Γυμνασίων, θ) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών ΓΕ.Λ., ι) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.