Διαχείριση Σχολικής Ζωής: Ηγεσία, Κρίσεις, Διαφορετικότητα, Συμπερίληψη
Κόστος Παρακολούθησης
Το κόστος παρακολούθησης είναι 150€
Έναρξη Προγράμματος
Ημερομηνία έναρξης του προγράμματος είναι η 14/10/2024
Σκοπός του Προγράμματος
Για όλο αυτό το φάσμα των προβλημάτων οι επιμορφούμενοι στο τέλος του προγράμματος αναμένεται να:
- Έχουν έλθει σε επαφή με πλήθος βέλτιστων πρακτικών και ιδεών από τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία
- Γνωρίζουν τη σχετική εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αντίστοιχες θεσμικές διαδικασίες διαχείρισής τους
- Είναι σε θέση να εφαρμόζουν ολοκληρωμένα σχέδια και παρεμβάσεις για τη διαχείρισή τους τόσο στο επίπεδο της πρόληψης όσο και στο επίπεδο της αντιμετώπισης και της επαναφοράς
- Εντοπίζουν έγκυρες πηγές εμπειρογνωμοσύνης προκειμένου να ζητούν συνδρομή για το κάθε είδος προβλήματος
Δομή του Προγράμματος
Θ.Ε.1: Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον
Θ.Ε.2: Εκπαιδευτικοί-Μαθητές/τριες: Τύποι Σχέσεων και Πρακτικές για την Επίτευξη Καλής Παιδαγωγικής Σχέσης
Θ.Ε.3: Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας: Πρακτικές για μια Ποιοτική Συνεργασία και για την Αποφυγή και Αντιμετώπιση Συγκρούσεων
Θ.Ε.4: Ο/Η Εκπαιδευτικός και οι Γονείς του Μαθητή/τριας
Θ.Ε.5: Διαχείριση Περιστατικών Συγκρούσεων Μεταξύ Μελών του Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Θ.Ε.6: Άμεση Αντιμετώπιση Έκτακτων Ιατρικών Περιστατικών στο Σχολικό Χώρο
Θ.Ε.7: Χρόνια Νοσήματα στο Σχολικό Χώρο
Θ.Ε.8: Διαχείριση Πένθους στο Σχολείο: Χρόνια Νόσηση και Απώλεια Μέλους της Σχολικής Κοινότητας
Θ.Ε.9: Διαχείριση Περιστατικών Συγκρούσεων και Σχολικού Εκφοβισμού μεταξύ μαθητών/τριων (Bullying και Cyberbullying)
Θ.Ε.10: Διαχείριση Ενδοσχολικής Παραβατικότητας: Κλοπές, Κατοχή Όπλων, Βανδαλισμοί και Καταστροφές
Θ.Ε.11: Διαχείριση Εξωσχολικής Παραβατικότητας
Θ.Ε.12: Διαχείριση Περιστατικών Ενδοοικογενειακής Βίας
Θ.Ε.13: Διαχείριση της Διαφορετικότητας στο Σχολικό Περιβάλλον
Θ.Ε.14: Διαχείριση Μεταναστών και Προσφύγων Μαθητών/τριων στην τάξη και το σχολείο
Θ.Ε.15: Διαχείριση Ρομά μαθητών/τριων στην τάξη και το σχολείο
Θ.Ε.16: Αναγνώριση Μαθησιακών Δυσκολιών-Παραπομπή Μαθητών/τριων σε ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ
Θ.Ε.17: Πρακτικές και Διαδικασίες μετά τη Διάγνωση Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών από το ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ
Θ.Ε.18: Διδάσκοντας τις δεξιότητες του 21ου αιώνα
Θ.Ε.19: Η Αυτό-αξιολόγηση ως Διαδικασία Μετασχηματισμού της Σχολικής Μονάδας
Θ.Ε.20: Οργάνωση Σχολικών Εκδρομών
Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγράμματος
Κωνσταντίνος Δημόπουλος ,Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Κάντε Εγγραφή στο Μάθημα
Το προτεινόμενο πρόγραμμα απαντάει στις ανάγκες μιας μεγάλης μερίδας εν δυνάμει ενδιαφερομένων,
η οποία οριοθετείται σε γενικές γραμμές από τις ακόλουθες ομάδες στόχους:
-
Εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και των βαθμίδων.
Εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή φιλοδοξούν να υπηρετήσουν ως Στελέχη της Εκπαίδευσης, Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, Μέντορες και Συντονιστές Τάξεων/Γνωστικών Αντικειμένων. -
Στελέχη των κοινωνικών υπηρεσιών της Τ.Α. τα οποία συνεργάζονται στενά με τα σχολεία των οικείων δήμων.
-
Απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν ως εκπαιδευτικοί ή ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό των σχολείων (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικοί παιδαγωγοί, σχολικοί νοσηλευτές) Στελέχη των κοινωνικών υπηρεσιών της Τ.Α. τα οποία συνεργάζονται στενά με τα σχολεία των οικείων δήμων.
Η διάρκεια του Προγράμματος είναι 9 μήνες
Με βάση την κείμενη νομοθεσία το επιμορφωτικό πρόγραμμα καθώς προσφέρεται από δημόσιο ΑΕΙ της χώρας (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) προσφέρει σε αυτούς που θα το ολοκληρώσουν (ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν):
2 μόρια για διορισμούς, προσλήψεις εκπαιδευτικών
1 μόριο για κρίσεις στελεχών
10 μόρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών ΤΕ-ΔΕ